snow

Juldagen & Jelly Bean

Hej mitt i mellandagarna! Hade ni alla en mysig julafton igår? Hos mig var halva släkten samlad. Jultomten kom tidigt och delade ut klappar, till yngsta kusinens förtjusning. Sen åt vi lite julmat, farmors supergoda sallad, kex och ostar innan vi öppnade paketen. Jag gillar att se bilder på vad andra har fått i julklapp men har själv lite svårt att visa upp mina egna presenter. Jag kan inte sätta fingret på varför, känslan är bara så. Men ni får i alla fall se dessa fina skålar som jag önskade mig och fick. Ett fruktfat, en salladsskål och en mindre i en härlig färg! Och ett par vinglas till samlingen! På kvällen var tanken (som alla andra år) att gå på midnattsmässan men det spöregnade, jag var trött och ja, som ni hör så var bortförklaringarna många. Nästa år...


Idag har vintern kommit! Julafton bjöd som sagt på regn och rusk. Ingen frost, inga julkänslor på så sätt över huvudtaget. Men idag är det minusgrader, knallblå himmel och sol så långt ögat kan nå! Underbart! Men efter nyår vill jag ha VÅR och SOL. Men Sverige fungerar tyvärr inte så. Innan jul - höst. Efter jul - vinter. Först i april får vi möta våren. Nu ska jag se om jag hittar min favoritjulfilm Christmas in Boston. Jag har letat som en tok i flera år men varken filmkanalerna, Netflix eller teve visar den. Ikväll ska jag premiär-gå-ut med Ebba! Det ska bli riktigt roligt! Puss på er alla å hoppas ni får en fin fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0