snow

Min älskade Mario


Vi är inte så mycket för traditioner i min familj.
Eller det är vi kanske. Jag har aldrig riktigt funderat över det. En sak som vi dock håller väldigt hårt på är Mario Kart. Det kan väl ändå ingen ha missat? Runt den första december varje år dammar vi av vårt gamla Gamecube som fått ligga i ett skåp och ladda för att orka ge järnet i en månad. För sen går det verkligen på högvarv under en kort men intensiv period! I år fuskade vi lite och tog upp det några veckor för tidigt. November var ju så mörk och dyster och behövde livas upp. Detta i form av Mario, Yoshi, Paratroopa och Bowser! Vi börjar och slutar alltid med samma bana och den som kommer på tredje plats får välja nästa. För mig handlar allt om att vinna över Adam. Det är där den största prestigen ligger. En fin tradition, som i era öron förmodligen låter väldigt märkligt, men som för mig är bland den viktigaste med hela julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0