snow

Nobelmiddag & praktik!



Som jag berättat tidigare är vi några tjejer som har middagar. Vi går laget runt och igår var det min tur! Jag kom fram till att det inte blev någon tjejmiddag utan självaste nobelsittningen, dagen till ära! Jag bjöd på fiskgryta med saffran och fänkål med pasta och sallad. Till "efterrätt" hade jag skruvat ihop mitt kakfat där jag serverade lite plock så som skumtomtar, ferraribilar, rocky roads och chokladbollar! Lite senare hade vi juklappsspelet. Anna tog hem storvinsten! Vi avslutade kvällen med att se Paradise Hotel. En mycket bra kväll!

Igår under dagen var jag på skolan, hos min kurator. Väldigt spännande! Jag var med på lite allt möjligt! Först hängde jag med en från Friends, som höll ett föredrag med elever. Sen var jag med på möten och efter detta fick jag det stora uppdraget att dela ut glass! En kurators arbete är verkligen varierande, hehe! Idag har jag varit på studiebesök på Ungdomsmottagningen. Fick träffa två kurratorer och ställa prick på alla frågor jag kom på. Det var många vill jag lova! Imorgon ska jag få vara med på enskilda samtal, se när niorna går lucia och ha livskunskap med killar i årskurs åtta! Det ska bli jättekul. På kvällen förväntas snöstorm och därmed kanske jag får rätt i årets första-snö-gissningslek. Den som lever får se. Nu måste jag skynda mig. Viktiga saker på gång. Mario Kart och final i Big Brother! Hoppas ni har det fint! Glad torsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0