snow

En hund & en kräfta



Mår bättre idag så har passat på att njuta av det fina vädret.
Tog med mig Cindy ut och vi luktade på blommor och njöt av vårsolen! Jag har även sett Mamma Mia och jag bara älskar miljön i den filmen. Som ni kanske vet kan jag se samma film om och om igen. Men den här kan jag veeeeerkligen aldrig tröttna på, blir nästan bättre för var gång, hehe! Passade också på att googla recept HÄR för inspiration. Kom fram till att det får bli min nya soppfavorit den här veckan. Kräftsoppan som jag snackat så mycket om. Såg att Matplatsen skrivit om den HÄR. Receptet där skiljer sig lite från det jag fått från Josse. I hennes ska man även ha i en purjolök som man hackar och bryner. Jag äter laktosfritt så byter ut cream fraichen till den sort jag tål och kräftosten till två (laktosfria) philadelphiaostburkar. Funkar precis lika bra det och alltså den här soppan är så galet god! Ett tips så här mitt i måndagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0