snow

Framtiden

 
Se vilka söta bilder jag hittade häromdagen!
Det känns länge sen det var framtiden (en liten ordvits kan man säga, som jag visst tycker är jätterolig. Vi gick på en skola som hette Fram och då blir det ju Fram-tiden, haha) men samtidigt som igår! Bilderna är tagna när Malin fyllde år och fick ett småblommigt förkläde i present, som hon blev lagom förtjust i. Det var inte hennes stil och hon visste inte alls vad hon skulle ha det till. Hon sträckte väl sig ungefär lika långt som mig och Lina när det kom till bakning. Alltid samma. Inga krusiduller. Kladdkaka - som vi åt upp i ett nafs. Alltså. Vi åt kladdkaka väldigt ofta, ska ni veta. Säkert en gång i månaden, och det är väl inget fel med det. Det är ju så himla gott och framför allt enkelt att slänga ihop. Men det var ju också så att vi hade fått för oss att man måste, ja MÅSTE, äta upp hela kakan, om man nu ändå hade tagit sig tiden till att göra en. Så det gjorde vi. Varje gång. Åt till magen skrek och halsen blev tjock av all choklad. Fina minnen som får mig att längta lite tillbaka till den där tiden. Framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0