snow

Ett långt lov & vårens planer

Ett steg mot bättre vanor 

Sitter här och sammanfattar mitt "lov" för mig själv och kommer fram till att det känns som jag varit ledig bra mycket mer än två veckor!
En härlig tanke! Men jag har även hunnit med allt jag tänkt mig. Firat Marcus i Göteborg, firat jul i tre dagar, haft lata oplanerade dagar hemma, firat nyår med kompisar, träffat vänner som jag inte ser särskilt ofta när vardagen är i full rullning, gått på stan (haha, första veckan var jag på stan säkert fem gånger....), spelat Mario Kart nästan varje kväll, shoppat med mamma, umgåtts mycket med familjen, ätit upp alla Rocky Roads och konstaterat - som så många gånger tidigare - att det var tur vi inte bakade allt det där julgodiset som vi DÅ var så sugna på! Nu ser jag fram emot en vår med mycket jobb, rutiner, planering av resor, spelkvällar, mer tid i köket (jag SKA lära mig laga mat den här våren!!) och en nyttigare vardag. Alltid, alltid samma vision i huvudet hur vältränad och hälsosam man kommer vara hela våren för nu ÄR man ju SÅ trött på allt vad chips och godis heter. MEN inget nyårslöfte här inte - att jag ska vara si och så nyttig. Målet är istället: godis fredag-lördag. Och mer träning. Det känns sunt och realistiskt. Nu ska jag njuta av en sista dags ledighet med att ta fram tulpangardinerna, laga kräftsoppa och kolla på en teater på teven ikväll! Glad röd måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0