snow

Konsten att leva i nuet


Söndagkväll och man är i helglunket samtidigt som man, i tankarna, är inne på nästa vecka.
Vad fruktansvärt svårt det kan vara att "leva i nuet". Jag är mycket dålig på det. Tyvärr. Hade önskat att jag var mindre orolig och nojig över framtiden. Och istället bara ta allt när det kommer. Och inte innan. (Som man säger: att oroa sig över något som inte hänt är som att betala ett lån man inte har. SÅ SANT!) Då hade jag säkert varit mer harmonisk och tillfreds med ja, det mesta. Samtidigt tycker jag att jag är bra på att uppskatta det lilla och "stanna till" mitt i allt och tänka på hur bra jag har det. Hmm. Livet är märkligt! Känns som att jag hade kunnat skriva en hel roman om allt som simmar rundor i huvudet men detta är ingen dagbok, får jag påminna mig om, utan en blogg som hela världen kan läsa. Fast tja, nu är ju "hela världen" snarare 20 personer men ändå! Just nu går många av tankarna i alla fall till var jag ska jobba i vår, hur jag ska lägga upp träningen fram till den 17 maj och vad jag ska söka till hösten. Och den sista tanken inkluderar då allt - om jag ska flytta, bo kvar hemma, vad jag ska jobba med och ja, ALLT. Detta är fan inte kul. Ångest!!! Och det är här någonstans jag borde påminna mig själv om att "ta en dag i taget" och "leva i nuet". Ett personligt inlägg som jag tror säkert många känner igen sig i. Nu ska jag ta och njuta av den här kvällen och vända allt det ovissa och lite läskiga till något positivt. Tänka sig: jag har hela livet framför mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0