snow

Milen



Också var vardagen igång igen och jag tycker veckan har startat i en mjuk och smidig takt. Har umgåtts med massa fyra- och femåringar, lekt i spöregn och läst sagor om prinsessor som vill fylla år alla dagar om året och om Bullerbyn-barnen. Jag har även tagit mig i kragen och börjat träna så smått här igen. Efter ett långt uppehåll på en månad är man varken särskilt sugen på att springa eller gå till gymmet. Men då är powerwalks ett mycket, MYCKET älskat alternativ. Då kan man lyssna på podcasts och rensa tankarna (än bara tanken "in genom näsan, ut genom munnen") och ändå få träningen inbakad. Små saker som att gå till jobbet eller ta en rask promenad på sin rast gör också mycket i det stora loppet! Så jag startade upp veckan så. Och idag fick jag även tummen ur och sprang en runda. Det gick sakta, var svettigt och tomatrött men urhärligt! Jag är peppad! Och inser att går man till arbetet, ser rasten som en chans till lite motion så blir det inte särskilt svårt eller tidskrävande att ta milen på en dag! Man får inte vara dum! Och bilden valde jag att ha svartvit av en anledning som sagt: tomatröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0