snow

Runkeeper & upptakt

Nu fattar ni vad jag menar med stela miner och konstiga poser!

Vet inte riktigt vad som hände men igår spurtade statistiken upp i 50 besökare vilket är galet mycket för min blogg! Och på tal om att spurta så är den här dagen - den 28:e januari 2014 - min officiella startdag för träning inför Göteborgsvarvet. Idag är det nämligen 16 veckor till mål och min tanke är att använda Runkeeper-appen som hjälp. Jag har knappat in hur långt jag ska springa och hur snabbt jag vill göra det på. Och genom detta har den lagt upp ett träningsprogram. Inga konstigheter egentligen men den påstår att jag bör träna fyra dagar i veckan, totalt 64 (!) pass fram till maj. Tre pass är lite lugnare och söndagspasset hårdare. Tufft som fan, om jag får säga det på ren svenska, men jag ska verkligen ge det en chans. Jag tänkte byta ut ett tillfälle i veckan till att springa intervaller och vid två av fyra fall avslutade rundan med tabata. Tanken är alltså att skippa allt vad Friskis och gym heter. Det enda jag ska behöva är ett eller två par riktigt bra skor. Men som sagt, detta är bara min vision och jag tror inte det kommer bli exakt så här. Men tränar jag två-tre pass i veckan under den första månaden är det ett stort framsteg för mig. Och man ska ju utgå från sig själv! Det finns egentligen bara två hakar. Ett. Snön och isen. Två. Dagisförkylningar. Nummer ett är det enda, men stora, problemet just nu. Så ja. Nu har ni hört mina planer. Blir kanske inte så här. Alls. Men tanken är god och jag vill gärna kunna se tillbaka, när varvet förmodligen är sprunget, hur jag tänkte den där 28:e januari... Återkommer till detta om ett tag. För vet ju att ni är mäkta intresserade över min superduperträningsvår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0