snow

Teater & filmtips

Jag idag!

Teatern igår var riktigt bra och det var mycket väl som jag sa - jag och 60-åringarna!
Men det gick lika bra för det. Hade satt på mig en ny kavajliknande kofta så kände att jag smälte in i den damiga och klassiska stilen! Det gäller att anpassa sig, haha. Men som sagt, Sista Minuten var underhållande och den två-och-en-halv-långa föreställningen susade förbi! Idag är det dock måndag. Och det känns. Mest med tanke på att helgen inte blev någon vidare helg men jag ska inte hänga läpp för det! Ser istället fram emot långhelgen som väntar! Har varit på en av mina förskolor idag och agerat fröken. En inte allt för främmande roll längre. Men med svinkalla golv, snöstorm och en ute-förskola får jag påminna mig att ta på raggsockar och fleece imorgon! Nu ska jag sluta snacka här och istället ta fram ett recept på potatis- och purjolökssoppa som jag tänkte laga till middag ikväll. Jodå mina matlagningsdagar fortsätter, precis som lovat. För några veckor sedan lagade jag ju en kräftsoppa som jag bara måste dela med mig av men hinner inte det nu. Men alltså den är så GALET god! En till sak bara innan jag avslutar: filmtipset som jag lovade ge er.Tycker ni kan krypa upp i soffan och se den ikväll. Bröllop i Italien. Den visades på flyget på väg till Cypern. Men flygrädd som jag är kunde jag inte koncentrera mig på mer än att jag kanske skulle dö. Nu: sopplagning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0