snow

Den bästa sommaren!



Under vanliga somrar är det ju bara varmt och soligt någon vecka.
Resten av juni, juli och augusti brukar vara halvdant (jag vet att för två-tre somrar sen kunde jag räkna de soliga dagarna på mina fingrar). Men den här sommaren alltså. När man börjar vänja sig vid att vakna upp till 24 grader har det gått långt. Här behövs ingen resa till Medelhavet (jodå - Kreta vi ses om fyra veckor!) för Sverige levererar lika mycket sol och värme! Men trots att det är så fint väder mest hela tiden så försöker jag verkligen insupa alla somriga intryck och bara njuta av detta nu. Blir nästan stressad av allt jag vill göra. Min första semestervecka är typ redan fullbokad. Bara roliga saker förvisso men just att "kunna ta dagen som den kommer" är något jag går och längtar efter. Det är semester om något! Så här har min dag hitintills sett ut. Gick upp tidigt. 7:20 för den som vill ha detaljer. Har väntat samtal från äldreboendet hela helgen så det var först idag jag kände mig riktigt ledig, även om jag var det lördag och söndag också, så är det inte samma sak. Åt frukost, läste tidningen, tvättade och strök, sprang sju kilometer, gjorde tabata, åt en tidig lunch (bland annat tzatzikin jag gjorde igår), cyklade till stranden, badade bland brännmaneterna, lyssnade på Värvet med Sarah Dawn Finer, läste ett kapitel i Sophies Historia, blev sandig och dan, cyklade hem, tog en kall dusch och ja, nu sitter jag här. En fin sommardag i ett soldränkt Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0