snow

Förkyld & choklad



Jag är alldeles slös och konstig i kroppen.
Hatar känslan av att inte ha energi. Så fort jag ansträngt mig minsta lilla blir jag trött och somnar på soffan lite hur som helst. Inte alls likt mig! Usch, är det en förkylning som ligger och gror? I så fall kan den väl visa sig snarast så att den sen kan försvinna! Stick stick! Så efter att ha öppnat på förskolan och varit där halva förmiddagen var jag helt färdig. Åkte hem, väntade på att äldreboendet skulle ringa in mig till kvällspasset, men efter att det varit tyst i telefonen ett tag kunde jag slappna av och ja, somna på soffan. Har hasat runt här hemma, tagit en vals med dammsugaren (låter bra mycket roligare än att säga "dammsugit huset") och bakat dessa kära sötsaker! Jag kan bli knäpp på mig själv, för mitt otroliga sockerberoende som jag har, just nu. Vill ha något i munnen, helst något chokladigt, prick på hela tiden! Vill skärpa mig, känna mig frisk och stark och nyttig, springa i skogen, svettas och göra tabata. Men jag hittar anledningar till att äta. Som idag till exempel. Självömkan och ruskväder. Jag tänkte fortsätta denna slappa måndag med att laga fisksoppa - min favvis - och äta chokladbollar till firandet av kronprinsessan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0