snow

Högsommar


Halloooooj alla härliga!
Nu är jag tillbaka efter ett par dagar indränkt i jobb! Idag har jag bara haft ett jobb, vilket känns som rena lyxen! Att ha halvtid gör ju också att arbetsdagarna blir väldigt korta, idag 3,5 timmar. Tyvärr var det just när solen stod som högst på himlen så förskolans bakgård fullkomligt kokade! Tackar Gud för att det blåser! Igår när jag cyklade hem från äldreboendet på kvällen var det 25 grader. Och lika varmt var det i morse, när jag vaknade! Wow! Sånt är vi inte vana vid! Direkt när det blir så här varmt och somrigt kan jag nästan få ångest över allt jag vill hinna med! Vill helst träffa ALLA - familj, släkt och kompisar. Jag vill ha lata dagar på stranden, en dag med en tidning och musik som sällskap och en dag med mänskligt umgänge. Jag vill äta på uteserveringar, åka till Båstad och tennisveckan som är i fullgång, dricka vin med tjejkompisarna, träna utomhus, ta ett kvällsdopp och ja.. tiden räcker inte till! Men känner jag mig själv rätt så kommer jag ändå försöka få timmarna och dygnen att bli lite längre. Det är Annie i ett nötskal! Bilderna ovan är ifrån min lediga förmiddag. 9 i morse var jag på stranden. Jag passade på att gå en lång runda innan solen var för varm. När jag kom hem sköljde jag min torra strupe med rabarbersaft, behöver jag säga att det smakade gott?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0