snow

Sara & lördag



Det blev att jag träffade Sara i torsdags.
Vi svettades som om vi sprungit en mil samtidigt som vi åt på Åkanten (en utservering i Ängelholm som ligger i en nersänkt bunker där vårt gamla omtalade badhus en gång låg = vindstilla). Jag fick en möglig tomat på min tallrik, åt allt i ett rafs samtidigt som jag svettades som en ko. Det låter himla trevligt va? Haha, nej men det var det faktiskt. Sen åkte vi till stranden och svalkade fötterna. Är så glad att vi inte bara säger att vi ska hålla kontakten utan att vi faktiskt också gör det! Igår var jag och Adam på stranden under förmiddagen. Sen stängde jag på förskolan. Efter det åkte jag hem, tog en kall dusch (igår var det svalt ju, bara 26 grader i skuggan, haha) och vidare till mina kusiner! Det bästa på kvällen var världens sötaste lilla gryn, en flicka på knappt fyra månader. Jag blir alldeles salig när jag får hålla i ett litet knyte. Det är så gulligt och gosigt!

Och denna lördag då, vad har hänt? Jag har varit redo att rycka in på jobb hela dagen. Segt. Det tar så mycket av min energi och jag blir irriterad på mig själv för att jag låter det göra det också. Men startade dagen med en powerwalk. Jag har försökt få in det som en rutin i veckan. Och det är tur det. För med tanke på hur mycket Toblerone som jag konsumerar just nu så behövs det verkligen! Sen fick jag nästan med mig hela familjen till Lager 157 och himmelriket Iittala Outlet (fast efter att ha besökt Ikea för ett tag sen märkte jag hur sjuuuuukt prisvärt det är att handla där, kanske lite sen med den upptäckten). När vi kom hem somnade jag på soffan i två timmar. Känner mig förkyld och trött. Blääää! Men nu har jag piggnat till, ska äta bakad potatis med äppelfyllning och grillat kött! Glad lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0