snow

Att stå upp för sig

Säg nej Annie. Säg nej. NEJ NEJ NEJ... JAAAA!

En sak som jag försöker jobba upp är att stå på mig mer.
Att lita på min magkänsla. Att våga säga nej. Att våga säga ja. Att våga säga ifrån. Att tro på mig själv. I alla lägen. Det är svårare än man tror och jag har långt kvar. Tänker varje morgon att jag ska göra si och så annorlunda för att jag inte ska förlora mig själv i det. Men varje kväll är det både en och två saker som blev precis samma som innan. Kanske inte sagt ifrån fast jag vet att min magkänsla har rätt. Ja, det låter luddigt men det är det ju också. I förmiddags åkte jag hur som helst till stan en runda. MQ hade rea (handlade inget, jag har ju köpstopp) och jag behövde fixa med några ärenden också. På cykeln bestämde jag mig för att om någon tjatar om att bli medlem hit och dit så ska jag absolut inte bli det. Jag ska stå på mig. Det slutar för det mesta bara med att man får massa reklam som fyller mailkorgen. Väl på Åhléns säger de att det är busenkelt och man registrerar sig med legitimationen och bla bla bla. Och när jag cyklar hem så gör jag det som - ny medlem i Åhléns-klubben! Gaaaaah Annie. Lär dig. Det är ju en ren petitess det här, så det spelar egentligen ingen roll. Men det är själva grejen. Att lära sig säga nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0