snow

Dunder & Allsångpremiär

Solen gick ner 22:30 igår..

Hej i blixt och dunder!
Såg en skara svarta moln på jobbet i eftermiddag och tänkte att snaaaart kommer ovädret. Och mycket riktigt! Jag hann hem, började koka soppa men ett två tre så blixtrade det och mullrade så in i bängen. Det måste ha varit bara ett par hundra meter härifrån. Usch! Jag fick avbryta matlagningen och lägga mig mellan två stora kuddar på soffan, som jag tryckte allt vad jag kunde mot varandra. Åska - och framför allt blixtrar - är något jag avskyr. Hur som helst så drog åskovädret förbi och sen var det riktigt mysigt att äta soppa i uterummet och kolla på regnet som öste ner. Nu ska jag dock ladda upp inför kvällens Allsång På Skansen! Premiär och allt! Vet att jag alltid tänker i slutet av sommaren att det var så ljust, så ljust under de första programmen. Då blir jag lite sentimenatal och tycker sommaren gick för snabbt. Det gäller att njuta! Jag bara längtar SÅ tills jag har ledigt! Fem veckor kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0