snow

Melonsallad


Hej mitt i sommaren!
Vilken värme vi har här idag! Jag var ute hela förmiddagen med barnen och vi fick sitta i skuggan för att det var för varmt i solen - älskar det! Det finns ju dock nackdelar, även om de är få, med denna årstid. Var ute och sprang här ikväll och svettig som jag var kryllade myggen runt mig! Känns som de är värre än någonsin i år! Fick sex bett på den stunden, för den som vill veta detaljer. Hoppas att antingen hettan dödar dem eller att det bli riktigt kallt en natt eller två och att vi på så sätt blir av med dem. Vad har annars hänt idag då? Jag cyklade inom Netto på hemvägen för att köpa vattenmelon! Sååå himla läskande och gott! Gjorde en sallad till middagen bestående av melon, fetaost, urgröpt gurka, färsk lök och isbergssallad (när jag känner för att göra den lite extra god lägger jag den i isvatten en stund för att få krispighet). Är det något jag alltid gillat så är det att göra stora sallader! Det var (enda) favoritsysslan i köket när jag var mindre. Gurkan var populärast för den var så rolig att skära. Det bästa var när vi skulle laga tacos för då låg grönsakerna sorterade i högar. Man var lättroad, det kan man ju lugnt säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0