snow

Mia



När vi var i Mijas såg jag en broschyr med deras slogan.
Ängelholm har vi ju med vit text och havet i bakgrunden. Mijas var skrivet i färglada mosaikliknande bokstäver. Jag kom genast att tänk på vinet, med samma namn, som det har gjorts mycket reklam för. Var och varannan blogg har haft annonser med det. Har ni föresten tänkt på NST. Att de har minst åtta-tio artiklar med vin- och spritreklam i bara första delen. Jag har räknat ja! Skäms! Många barn läser tidningen på morgonen och inte ska de behöva få en bag in box i nyllet till frukosten. Ee, nu kom jag av mig lite. Vart var vi? Jo Mijas. Fick för mig att vinet kom från den här lilla byn och var tvungen att kolla upp det. Tyvärr skiljde det en bokstav - Mia heter vinet och inte Mijas, som jag först trodde. Men det var spanskt, så ett rätt! Och kommer från Barcelona för den som vill veta.. Köpte det här till Anna så kan inte ge något uttalande om smaken. Men flaskan säger mig att den är god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0