snow

Ny favorit - Sfera!


En dag på resan åkte vi in till Malaga. Mest för min skull. Lite för mammas. Men mest för min. Ville shoppa på Zara! Eller ja, förra året var det ju Zara som gällde. Där och då upptäckte jag dock en ny butik som fått den föregående att skuggas. Nu är det en annan spansk kedja som är poppis i mina ögon - Sfera. Världens gulligaste blusar, som ni skymtar i påsen, för överkomliga priser. Och som ni ser blev färgkombinationerna inte allt för varierande. Det var kanske inte tänkt så men jag har ju en förkärlek för blått och vitt. Och nu blev prick på alla plagg vita och blå! Fräscht, klassiskt och dösnyggt tycker jag! När jag kom hem från semestern, och alla kläder blev tvättade och där med hamnade i garderoben samtidigt, har jag fått ett litet problem. Ett så in i bänkens i-landsproblem. Men ändå. Har märkt att det är svårt att få plats med allt. Eller ja, hur ska man säga det, dörrarna går knappt igen. Så nu har jag - vi kan ju göra det offentligt här också - köpförbud. Ett tag. Ska använda det jag har (allt, inte bara favoriterna), istället för att sukta efter nytt. Känns förnuftigt tänkt. Och välbehövligt! Plånboken kommer jubla och mina föräldrar kommer bli förvånade. På ett positivt sätt. Fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0