snow

Om ditt & datt

 
Tjosan! Då var midsommarhelgen över för den här gången! Och det är väl med både lite sorg och glädje man säger det! Midsommar är ju alltid startskottet för sommaren. Den här dagen kan man gå och längta efter när snön viner utanför fönstret i februari. Så då blir det ju lite sorgligt när allt är slut för i år. Men inget man kan grotta ner sig i! Har så mycket roligt att se fram emot framöver att jag knappt kan bärga mig (nåja, det var väl lite att ta i men ni fattar). Kom på mig själv häromdagen att jag har planerat mina helger, på både gott och ont, fram till början på augusti.. Nästa vecka är en kickass-vecka. Eller är det så man säger? Jag jobbar måndag till söndag varav två dagar har jag delade turer! Wapadapadoooo! Men jag ser det positivt. Förstås. Har haft för mycket negativa energier i mig på sistone och allt sånt tar så mycket på krafterna! Bort med mörka tankar och in med ljusa! Först en lugn vecka med barnen på förskolan. Sen helgen hos gamlingarna på äldreboendet! Med rätt inställning går allt! Idag har jag yrat runt på Väla, Ikea (var med som sällskap, har som ni vet köpstopp. Men vilken frihet det är att se allt som finns i butikerna utan att bli lockad. Förutom Ikea - jag vill shoppa massa saker till min kommande lägenhet NU) och Maxi. Efter det spelade jag tennis - påminnelse till mig själv: gör det snart igen! Det är ju SÅ kul! Efter det har jag frossat vårlök-chips med Marcus medan vi såg filmen Äntligen Midsommar. Den får 3 av 5 lökar! Nu säger jag GODNATT kära Bloggis och kom ihåg - ni är så värdefulla, vart enda en av er! Hoppas ni vet det! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0