snow

Puerto Bello, spanska oliver å choklad


En av våra favoritrestauranger på resan heter Puerto Bello. Och som man kanske hör på namnet ligger den mycket väl i hamnen. Tunna pizzabottnar och goda tillbehör! Annars tycker inte jag maten på semestern var särskilt mycket att hurra för. Mest pizza, pasta och pommes. Ja, pommes överallt! Ryste av tanken på att äta BK efter en vecka där, haha. Då förstår ni variationen på mina rätter. Efter tredje dagen längtade jag till vår mat här hemma. Grillat kött med sallad, klyftpotatis och kalla såser (en baggis - ahhhh!!) och mina soppor! Förutom restaurangbiten gillar jag verkligen att vara utomlands! Älskar känslan av att inte spendera massa tid vid datorn (och man kommer på sig själv hur läskigt beroende man är av Internet) och istället umgås PÅ RIKTIGT med sin familj. Ja ni fattar - ingen är upptagen med tvätt, ingen stress och ingen går i jobbtankar. Alla är här och nu och man hinner komma ifatt helt enkelt.

 
Något man inte får glömma - på tal om maten i Spanien - så är det deras oliver! Ja, du som inte ätit dessa har du inte ätit riktiga oliver. Typ. Så. De är tredubbelt stora som våra och smaken är fylligare och saftigare! Vi slukade två stora burkar på veckan vi var där. Förutom oliver (och pommes) levde jag på chokladflingor och Nutella. Alltså hur gott är det inte? Att starta dagen med dessa Bolas (med mjölk) kan inte annat än bli bra!! Och Nutella. På ljusa baguetter! Ja, jag var hög på socker redan vid nio kan man säga. Nu tänkte jag lämna Benalmadena - för den här gången! Känner jag mig själv rätt lär jag besöka denna fina stad igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0