snow

Tonårssnack & Biggest Loser

Fritid när den är som bäst

Har haft två väldigt chilla dagar på jobbet hitintills den här veckan.
Igår slutade jag ett och idag en halvtimme senare! Det är verkligen stor skillnad att komma hem vid tvåtiden än vid fem. Har en dröm om att få ihop det att jobba 75% "när jag blir stor", ekonomiskt sätt. Det känns väldigt lagom! Men i denna värld ska man ju vara stålkvinna och orka med heltid plus ta hand om hem och hus - och kanske två, tre barn på det också! Waaaa!! Undra hur mycket fritid man kommer ha? Får nästan panik och skräms av tanken! Man kommer aldrig hinna träna, läsa bloggar, träffa kompisar eller ha oplanerade helger?!! Haha, jag känner mig så patetisk när jag sitter och diskuterar detta "högt och ensam" (med er alltså) och det ligger något naivt i det. Det känns som typiskt tonårssnack! Hur som haver så har jag haft lediga eftermiddagar med EGENTID de senaste dagarna. Och det har varit skönt. Har lyssnat på podd, gått en powerwalk, bakat och ätit chokladbollar och sett Biggest Loser! Ikväll är det final och jag har längtat från program ett till det här avsnittet - när man får se den stora förändringen! Jag tror inte man fattar hur mycket slit det ligger bakom resultaten de gör. Vinnaren brukar gå ner halva sig själv - typ 80 kilo! Herregud! Jag sliter bara jag ska ha bort tre efter mycket chips en sommar. Och vi ska inte prata om hur mycket MOD det måste till för att man ska palla trycket! De avskyr det de ser i spegeln och ändå ställer de sig halvnakna inför Sverige - på en våg dessutom! Det är modigt om något! Under finalprogrammet reser sig håret på mina armar också gråter jag en skvätt - för att de har fått sina liv tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0