snow

Vad som försiggår

Sist det var grå himmel

Hej hej hemskt mycket hej!
Idag är det en mulen dag här i Ängelholm. Och det var inte igår vi såg massa grått på himlen! Känns som det varit vackert väder sen april någon gång! Men sen har ju jag ett förfärligt dåligt minne så det kanske inte alls stämmer!? Vad ska jag skriva idag här då? Om det som försiggår i mitt huvud just nu kanske? 1. Midsommarkrans. I år tänker jag mig röda nejlikor, blåklint, något vitt småblommigt och grönt. Ni får kanske en smygtitt senare. 2. Jag funderar på att sluta blogga. Vet inte riktigt hur den tanken väcktes. Det känns fortfarande kul men ja, något säger mig att jag är klar med detta. 3. En pojke sa något mycket roligt igår på förskolan! Han klättrade på utsidan av klätterställningen, vilket man inte får. Jag sa att han skulle gå ner för annars kan han trilla och slå sig, men då tittade han mycket frågande på mig och sa då kan jag ju inte få hjärnskakning? Nej, svarade jag, det kan du inte och det är ju bra. Får man hjärnskakning mår man dåligt och kräks. Ja, men Madicken har ju hjärnskakning och då vill jag också ha det. Och föresten så kräks inte hon och då kommer inte jag heller göra det. Eee.. Happ! Vad svarar man på det? 4. Den här veckan har varit under all kritik när det kommer till att vara nyttig. Jag har lassat i mig godis, efterrätter, Bjärechips och laktrispipor! Så. Ja. Då kan jag lika gärna fortsätta med det tills måndag. Så tänker jag. Dum tanke men lätt hänt! 5. Nu har jag långhelg! Waaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0