snow

16 plus & invigning


Jag vet inte vad ni har för väder idag.
Jag har sett snövallar från StockholmNyheterna. Jag har hört om stormvarning i fjällen och flera decimeters nysnö som förväntas falla. Men vart jag än tittar så badar alla kvadratmeter av Skåne i sol idag! Fåglarna sjunger, solen värmen, nyckelpigorna har vaknat till liv och på allt detta har vi haft 16 plusgrader! Jag vet att man inte ska tycka det är kul att andra i Sverige får trängas i vinterjackor och termobrallor medan vi tar av oss lager efter lager för svetten lackar. Men det ääääär för jädrans kul ändå! För är det några som har sol när vi mest kollar på gråa moln så är det dem i öster. Så visst får man glädjas åt denna värme och njuta av att det är en fördel att bo västerut ibland! Det har jag i alla fall gjort denna eftermiddag då det har varit min korta dag på förskolan! Sprang till havet och hade vinden i ryggen, gjorde tabata i trädgården och invigde uterummet för säsongen! Bingo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0