snow

Drömmen om eget


Jag säger nästan aldrig "jag har inget att göra".
Jag är snarare stressad av att inte veta vart jag ska börja. Men nu har jag fått tänka efter för att komma på saker att sysselsätta mig med. Det hör väl sjukstugan till. Idag till exempel letade jag upp Ikea-katalogen för att inspireras och för att få tiden att gå. En solig altan, en röd sax och massa möbler gjorde att jag drömde mig iväg till mitt framtida boende. Jag vill ha en lantlig stil med modern touch! Det ska vara vit grund med många uppiggande detaljer i färg! Jag vill ha ett hem i grått, rött, rosa och grönt! Gärna randigt marinblått lite här och var också! Jag vet exakt hur mitt kök ska se ut! Jag vill ha vita luckor, högblankt (säger man så?) vitt kakel, mörkgrå/svart bänkskiva i sten, söta detaljerade knoppar, en spis i retrostil, kryddor i krukor som hänger på kaklet i en stång (se bilden) och ett runt matbord (mycket opraktiskt - jag vet - men de har detta i Tzatziki-filmen och jag vet inte, men där och då bestämde jag mig för att jag också ska ha det. Ni måste tro jag är dum i huvudet!). Ser framför mig några småblommiga handdukar som hänger så där slarvigt, men genomtänkt, på någon av knopparna, haha. Men det jag längtar mest över: fina koppar, skålar och tallrikar. I köket ska det här och där synas en liten karamell från Jelly Bean. Ni får skratta om ni vill men det är så härligt att spinna loss! Och att få tänka på hur precis exakt jag vill ha det när jag flyttar in i min glugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0