snow

Farmorkakor



Alla vet väl vid det här laget att jag inte är en hejar på att baka.
Eller ja, kladdkaka är jag ju en jävel på men resten alltså. Jag lyckas nästan alltid med att sätta smaken men utseendet. Det är inte smickrande någonstans. Jag kan bli så himla irriterad på det. För även om jag följer receptet till punkt och pricka blir det ändå aldrig i närheten som på bilden. Hur som helst så har jag bakat chokladsnittar idag. Eller farmorkakor som de mer är kända för mig som. De är slående goda och luktar alldeles ljuvligt men ja, de ser ut som de gör. Vad har jag gjort för fel? Penslade jag på för mycket ägg? En sak har jag ju i alla fall, ännu en gång kommit fram till. Om jag en dag kommer med i Hela Sverige Bakar så får vi hoppas att jag kan kombinera ihop kladdkakan på elva olika sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0