snow

Fri från yrslen & födelsedagsönskningar

Jag var hos läkaren igår kväll och när jag satt (nej jag låg ner) i väntrummet tänkte jag att jag kan göra vad som helst för att slippa detta yrande!  Väl inne hos läkaren testade han mina reflexer och ja, kollade så hjärnan reagerade som den skulle. Och det gjorde den. Vill ni nu höra vad det då var som skapade all denna yrsel? Vaxproppar! Äckligt, kanske ni tänker. Jag tänker: HALLELUJA! Då var det varken hjärntumören, hjärnhinneinflammationen och viruset på balansnerven (som kunde skapa snurrighet i upp till ett år!) som jag befarat. Jag har väldigt små öron och därmed väldigt små hörselgångar och resultatet av detta blir då att jag lättare drar på mig vaxproppar (min teori alltså). Vi spolade och spolade med en "vattenpistol" tills mina stackars öron var alldeles ömma men renare än vattnet i ja, säg ett rent vattenfall? Och efter det var yrseln borta!!! Har dock knappt ätit något sen fredagskväll så kroppen är svag och behöver återhämtning. Men det är SÅ skönt att slippa känna sig åksjuk, sjösjuk och bakfull - allt i en salig blandning!

Träningskläder från Nike, skålar från Jelly Bean, bäddsett från Lord Nelson & Queen Anne Bed, byxor från Zara och sandaler från Vagabond

Så vad gör man då när man inte orkar någonting? Jo man googlar (jajamensan, mycket sådant nu för tiden) rundor på nätet. Det är ju nämligen snart min födelsedag och då passar det bra att kika på potentiella presenter. Jag önskar mig färgglada träningskläder från Nike (ja, väldigt viktigt med märket där), bäddsett med fjärilar, ugglor och natur i dova färger, vita jeans, bruna sandaler och sen är tanken att jag ska få med min farmor till Jelly Beans butik i Båstad och frossa i ceriserosa skålar och vita, fräscha, stora salladsfat. Ja, det är rena himmelriket att få tänka på framtiden när jag, senast igår, trodde jag var fängslad med yrseln en lång tid framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0