snow

När jag blir stor


Hej måndag och vecka 14! Tiden springer iväg och snart är det både sommar och allt vad det innebär! Läskigt på sätt och vis men samtidigt är det väl rätt härligt att dagarna går snabbt? Vet ni vad jag gjorde igår? Jag anmälde mig till höstens högskolor! Det om något är väl läskigt! Jag har funderat rätt länge vad jag vill bli och det var först när jag fick prata med en studie- och yrkesvägledare som jag kom fram till vad som jag tror kommer passa mig! Jag ska söka till..... Socionomprogrammet! Har funderat länge och väl och vet att jag vill jobba med att hjälpa människor. Jag vill inte jobba med blod och svimmar nästan bara jag tar venösa prover på andra så sjuksköterska strök jag ganska snabbt. Men vill ändå åt det här med att stötta och vara till hjälp så tror kurator hade passat mig! Psykolog har jag också varit inne på, och sökt till, men att komma in i Lund (vilket jag i så fall vill) kräver maxbetyg och alla meriter så det känns både omöjligt och svårt. Så tror och hoppas komma in på socionom och att det ska passa mig! Tänker att jag testar en termin eller två och efter det får jag utvärdera! Skulle det inte falla mig i smaken får jag helt enkelt avbryta och då har jag i alla fall erfarenheter av pluggsystemet och förhoppningsvis en kurs eller två med i bagaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0