snow

Blueberry lemon cupcakes


Igår fixade jag här hemma tillsammans med mamma. Hon gjorde pastasallad och surdegsbröd medan jag bakade cupcakes! Jag gjorde muffins med blåbär och citron och på dessa en limefrosting! Himla gott med lime tycker jag! Sött, fräscht också blir man så där lagom mätt. Nästa gång ska jag testa göra chokladmuffins med samma frosting. Recepten hittade jag i Leilas bok Hello Cupcakes! Hoppas ni annars har en bra start på helgen! Ikväll ska jag på dejt med min kille! Ska bli supermysigt! Min födelsedagspresent från han var att bli utbjuden på restaurang i Helsingborg! Sen ska jag tvinga han se Eurovision och heja på Malta (och Sverige förstås!). En låt som inte gick vidare men som jag har haft på huvudet sen den sjöngs i tisdagens delfinal är Cake To Bake från Lettland. Har man väl hört refrängen är man fast! Sjöng den när jag bakade igår - vilket kändes väldigt passande, haha. Ha nu en GLAD LÖRDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0