snow

Eurovision & Rainmaker



Ni är kanske inte lika intresserade av Melodifestivalen och Eurovision och hela den cirkusen som jag är.
 Eller det är ni? Om så är fallet kan ni ju fortsätta läsa. Blev ni lika tagna som jag när hela publikhavet och Emmelie De Forest sjöng hennes Rainmaker!? Hade inte blivit förvånad om hela arenans tak hade lyfts av kraften! Riktigt mäktigt, en schlagerfantast som jag är! Har jag berättat att mina kompisar vägrar lyssna på min Spotify-lista när vi är på fest? Så fort de får chansen byter de till något mer rappigt och icke-sjungvänligt. MEN när jag fyller år eller så där får de protestera bäst de vill för då är det JAG som jag bestämmer. Och då blir det allt annat än house och sånt trams, kan jag säga. Vi lyssnar på Melodifestival-låtar, pop och gamla sommarhits den kvällen - och SOM jag njuter! Tyckte att Sanna var så sjukt proffsig igår och var mycket värd en tredjeplats! Vinnaren vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om. Budskapet, att alla ska få vara som de vill, är ju toppen och visar väl ändå att Europa går i rätt riktning. Även om låten i sig inte var någon ljuv musik i mina öron. Men smaken är ju bekant som baken och det är väl det som är charmen med tävlingar som denna. Nu ska jag spela Maltas och Danmarks bidrag högt för de klingar fint! Den danska låten är i Bruno Mars-style tycker jag!

HÄR ifrån har jag lånat bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0