snow

Inför lördag



Tja tja bloggen!
Ja idag är ingen bra dag. Eller jo, den har väl varit rätt bra egentligen men på bloggfronten är det ingen bra dag. Så kan man väl säga. Alltså - på riktigt - jag vet inte vad jag ska skriva om. I morse tog jag kort på kaninerna, som huserar i vår trädgård, och tänkte att DETTA kan jag ju lägga upp på bloggen i eftermiddag. Men när jag nu sitter här för att ladda över bilderna till datorn kom jag på mig själv att har det gått så långt att man skriver om kaninerna i trädgården borde man sluta blogga på momangen, haha! Så. Vad ska vi ta upp då? Ska vi prata om hur jag mår? Just nu har jag ingen ro i kroppen. Tänker mest hela tiden på lördag utan att jag vill. Försöker skildra tankarna men allt är just nu FÖRE och EFTER loppet. Och det är jobbigt! Sen är jag nojig över att jag ska bli sjuk. Jag vet att jag känner efter för mycket. Men det kan inte hjälpas. Det hör till! Jag har ont i örat, känner mig förkyld och är dörädd att jag ska vricka foten.. Mer då? Jo när någon säger att jag ska springa 2 mil så säger jag VA? SKA JAG? Alltså, jag tänker inte varvet på det sättet. Istället har jag ställt in mig på att jag ska springa 5 kilometer 4 gånger. Ja. Så när den här tanken precis slog mig så låter det TUNGT och omöjligt att ta sig igenom 2 mil. Jaaaa, ångest och en känsla av att detta ska bli skönt att få ur världen (vet att jag efteråt kommer ångra att jag säger detta för nu har jag ju ett MÅL och sen står jag här och har ingen motivation till att träna) och lite glädje också - för detta ska bli kul också! Men jag orkar inte riktigt grubbla mer! Man kan väl säga att jag redan gjort det för mycket? Nu vill jag bara springa! Låt det bli lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0