snow

Lysande rosor


Köpte för ett tag sen ett gäng rosor.
För att det är fint. För att jag blir glad varje gång jag ser dem. För att jag vill lära mig ta hand om blommor. Och det tycker jag börjar göra nu. Jag gör nya snitt och byter vatten varje/varannan dag. De står i uterummet nattetid och ja, det känns lite som att vårda ett, nja inte ett barn, men något åt det hållet. Underbart är det i alla fall och mammas önskan om att jag ska ärva hennes gröna fingrar, känns kanske inte riktigt lika långt borta. Bra härligt är det med alla dessa växter, det måste man ju ändå säga! Färg gör en glad och nu när det går mot sommar kan man ju plocka sin egna bukett i trädgården eller på en grönskande äng! Vallmofärgen ääääälskar jag!


Efter en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0