snow

Sysslodag & fisksoppa


Är det en röd dag idag?
Som jag har varit ledig på? Jag fattar ingenting... Känns som den här dagen precis börjat men klockan är 19:00 så det kan inte stämma. Har gjort något hela tiden och varken känt mig ledig eller avslappnad. Men huset är städat, sängen är renbäddad, kakan är bakad, tvätten är tvättad, maten är inhandlad och middagen lagad! Skönt att ha avverkat min matdag också och gött att kunna ägna helgen åt roligare saker (man ska vara positiv)! Måste bara visa en bild på soppan jag gjorde ikväll. Som ni kanske vet har jag verkligen hittat min grej när det kommer till matlagning och det är ju inget mindre än just soppor! Tycker det går att variera på så många sätt och sen älskar jag enkelheten i att kunna göra mat från grunden men att det inte tar så fasligt lång tid! Och alla dessa smaker sen - som kokar samman och gifter sig med varann! Idag blev det fisksoppan som jag la upp recept på häromdagen. Jag ändrade dock lite här och var, mest i vätskemängden eftersom den ska räcka till mer än fyra portioner! God blev den i alla fall. Räkorna bytte jag ut till kräftstjärtar för det gillar jag mer. Men man hade varken behövt kräftor eller räkor för soppan var väldigt smakrik, blev nästan för mycket smaker med kräftorna också! Serverade aioli och Icas vitlöksbröd (som man värmer i ugnen, blir frasigt och gott) till. Nu ska jag hålla kväll och tagga en sista jobbdag för den här veckan. Blir så förvirrad av att vara ledig på en torsdag. Får för mig det är lördag mest hela tiden men tacksam för en ledig dag så här mitt i veckan! Glad torsdag och - SKÖNA MAJ, VÄLKOMMEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0