snow

Textilslöjd & vårshow!



För ett tag sen berättade jag om mitt lilla syprojekt.
Nu är det klart! Det var en stor grej för mig att få ihop. Jag har inte rört en symaskin sen min sista lektion på syslöjden, i femman. Då var jag tolv år och det är nästan tio år sedan! Sjuuuukt vad tiden går. Och vad gammal jag då måste vara. Shit ja. Men trots detta kom jag på hur man trär maskinen och fångar upp undertråden (stolt). Klippte väldigt fritt, utan riktlinjer, i blusen, och ja, den blev ju därefter också. Lite snett och vint. Men jag kunde nåla en kant och sy med raka stygn runt hela, så man slipper trådar som hänger ner. Resultatet blev mycket bättre än jag trodde men tyvärr råkade jag klippa den lite väl kort. Hade den varit 4 centimeter längre hade den varit mycket mer användbar! Men herregud, den hade kunnat bli så mycket sämre. Så dålig att jag fått slänga den på direkten. Ni ska nog få se den på en dag! En jädrans varm sådan. Får det bli. Med extremt höga jeansshorts.... Jaja. Jag kom just på att när någon frågar nästa gång vilket mitt tråkigaste och sämsta ämne i skolan var, kommer jag svara syslöjd! Eller textilslöjd, som det hette i nian (kom på att jag hade det då också.. Hmm... Nian. Få se. Det var fem år sedan...). Men nu till något annat. Vad gör ni idag? En lördag som denna? Jag ska gå på vårshow ikväll! Ebba ska dansa och det ska bli så himla kul! Jag dansade ju i åtta år och tyckte länge det var väldigt roligt. Tröttnade dock på slutet och ville göra något nytt. Saknar bara dansen en gång om året. Och då saknar jag den så mycket att det skaver lite i hjärtat. Vårshowen var så galet härlig, nervositet blandat med en hög dos adrenalin. Man laddade upp inför de här dagarna, i början på maj, i månader! Ikväll kommer jag känna dansglädje genom dig kusinen - heja heja! GLAD LÖRDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0