snow

Visste du att..?

När jag inte har något bättre för mig går jag och funderar på vad jag ska dra till med för inlägg. Ibland kommer en superbra idé upp direkt men ibland bara mynnar tankarna ut i sand och hur mycket man än försöker spinna vidare så blir man inte klokare. Förrän det här säkra kortet dyker upp långt inifrån hjärnstammen. Man kan ju alltid köra på ett "visste-du-att"-inlägg. Och denna dag känns ypperlig för just ett sådant. Så här kommer det. Det var ett tag sen sist! Fem saker ni förmodligen inte visste om mig!

1. När jag blir stor (ja, så får man väl säga tills man känner sig vuxen, vilket jag antagligen kommer göra vid 27,28) drömmer jag om att bo i ett hus med ett vitt trädäck. Där fantiserar jag om en vit träsoffa, ett par vita trästolar och ett stort inbjudande dukat bord med saft, nybakta bullar och blommor. Och en söt liten karamell från Jelly Bean kanske. Möblerna ska i sin tur vara tillpiffade med kuddar i stjärnmönster alternativt rödrutigt. Superfint är det, eller kommer det bli, då ja.


2.
Jag har, på tal om växter, hittat en ny favoritblomma. Jag hade inte hört talas om den förrän jag fyllde år senast. Men vilken miss då! För vilka blomma! Ranunkel. Himla härlig lager-på-lager planta som påminner mig om en volangvippig klänning, en sommardag. Typ.

3. Jag har haft hål i öronen sen jag var, vad ska vi dra till med, tio. Men de senaste åren har jag inte kunnat använda örhängen. Bu och bä! Får så himla ont direkt ett litet titan- eller silvermärke trycks mot öronsnibben. Synd. För det är ju så snyggt! Är jag nickelallergiker tro? Är man extra känslig vid öronen? Experter - hallå!?

4. När jag var mindre, eller liten, ska man kanske ändå säga, gick jag på drillning! Roligt tills den dag hela föreningen skulle flytta till Bjuv! Då fick det vara nog för hemmakära Annie! Idag vinner, de jag tränade med, SM-guld på löpande band! Häftigt! Heja heja!

5. Jag är smått beroende av Hannah och Amandas podcast Fredagspodden! Imorgon ska jag visa vilket avsnitt ni bara inte får missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0