snow

Fönsterskyltning


Gillar att det är så kallt ute idag. Då blir stämningen på julskyltningen mycket mer ja, stämningsfull. Jag och Anna drack varm glögg, kikade i butiker, gick på torget och kollade på alla utställare. Eller ja, vi kollade väl mest på det de sålde. Jag börjar få julkänsla här hemma nu. Så mysigt (skriver alltid så nu för tiden. Har ni tänkt på det?!). Efter att jag tokstädat tog jag dessa bilder när mörkret föll. Ville visa mina julgardiner och, för den uppmärksamma, min pepparkaksgris som fick pryda fönstret. Mest av allt ville jag visa mammas lilla verk med amaryllis som hon fixat till mig. Köpte vasen förra helgen. Såg i blomsterbutiken att de gjort massa olika arrangemang i den. Man kan lägga kottar, kanel, stjärnanis eller vad man nu kan tänkas hitta på i botten och sätta en blomma eller ett ljus av storleken större ovanpå. Till sommaren kan man kanske ha snittblommor i. Bara fantasin kan stoppa en! Glad första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0