snow

Sol eller jul


Hallå!
Inte alls på blogghumör men tråkigt om här är helt tyst så ska försöka smida ihop något ändå. Idag har vi startat nytt i skolan. Vi ska skriva en forskningsplan på 6-8 sidor. Känns rimligt på två veckor! Att vi däremot ska läsa 900 sidor till detta känns sådär. Känns som man ger ett så här sjukt antal sidor bara för att man ska. Stressande som tusan är det i alla fall. Funderande starkt på att sticka iväg på en sista minuten den här veckan. Till ett 22-gradigt land. Vill komma bort från mörker. Vill komma bort från regn. Jag är så trött på detta och vill antingen ha SOL eller JUL! Försöker hitta ljusglimtarna, bokstavligt talat, men även saker i vardagen som ger en energi. En timmes fika med en kompis, tid med Marcus, träning, mysiga middagar, sovmorgnar och uppbokade lördagskvällar. Så typ. Men det är svårt när det är mörkt när man vaknar och skymning när man åker tåget hem från skolan. Förstår mig inte på det här med klockvridningen. Vad ska det vara bra för? Det gör bara folk höstdeppiga. MEN ska se det positivt. Även ytliga saker kan få en gladare - ska slinga håret, måla naglarna och använda mina nya bruna boots som jag pratat om. Så. Nu ska jag koka te, stoppa fötterna under filten och se på Ensam Mamma Söker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0