snow

Friskvårdspaus

Första tentan är gjord! Jag har faktiskt ingen aning hur det gick. Hade skrivit långa och ingående sammanfattningar om alla ämne vi gått igenom och verkligen försökt få med fakta från boken, från föreläsningar, från Powerpoints och allt där emellan. Där var ett ämne som jag tyckt varit knepigt och svårt och klurigt på alla sätt och vis. Jag har ägnat det mycket tid och nu i slutet kände jag att hur mycket jag än försöker så vill mina hjärna inte greppa det. Men det kommer ju antagligen inte mer än en fråga eller två på just det så det är ju lugnt. Men va tusan alltså. Mer än halva provet handlade om konstruktioner och könsordning och hela den fillevippen. Åh! Men jag gjort mitt yttersta så det får bära eller brista! Här ska det firas!!


En sak som jag och flera andra reagerade på tentan var det sjukaste! Alltså tentavakterna började snacka om en friskvårdspaus som man kunde få ta efter halvtid. De berättade att den minsann och dar inte har något med att ta frisk luft eller sola näsan att göra utan det handlar om en rökpaus! 1. Varför kallar man det för friskvårdspaus överhuvudtaget? 2. Det är diskriminerande mot oss icke-rökare. Har inte vi rätt till att få komma ut? 3. Huvudämnet på vår tenta handlar om att inte utelämna någon. Att inte diskriminera. Dubbelmoral. Lite komiskt. 4. De säger tydligt och väl att den här så kallade friskvårdspausen är unikt för Socialhögskolan. Är inte det ett tillräckligt tydligt tecken på att det känns omodernt och bakåtsträvande? 5. Varför uppmuntra oss till att röka? 6.7.8.9 Ja, sånt här kan göra mig upprörd. Det handlar ändå om en av Sveriges seriösaste universitet. KOM IGEN! Jag ska sätta ner foten. Detta är faktiskt inte OK! Nu: HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0