snow

Mitt liv som hund!

Vilken sömntuta vi har här hemma va? Ibland tänker jag att det hade varit underbart att vara hund. Tänk själva. Gå upp i tid på morgonen, få frukosten serverad, bli klappad och kliad bakom öronen, lägga sig en stund igen, stå i fönstret och kolla på folk som cyklar förbi, vila, få beröm för minsta lilla man gör, springa av sig i skogen, få fixat kvällsmat, äta godis när man blinkar lite extra med ögonen för att sen krypa ner och somna gott för natten. Ett rätt obekymrat liv! Inga tentor som man behöver plugga till. Skönt!


Idag har jag varit i skolan och haft redovisning i så kallade tvärgrupper! Min basgrupp har skrivit en artikel om mag- och tarmsjukdomar, som jag skrivit här tidigare. Och idag skulle vi debattera kring detta! Roligt att träffa klassen men man känner att man inte har riktigt tid till sånt här, man behöver råplugga! Försöker ha hållpunkter att gå efter för att jag ska hinna med allt fram till tentan och i eftermiddag har jag läst om etik! Imorgon ska jag plugga socialarbetets historia! Snaaaark. Har dock planerat in skojigheter efter lunch så dagen ska nog gå snabbt! Med rätt inställning går allt! Nu: dusch, mat och sen Marcus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0