snow

Tysta steg


Nu när vi ändå är inne på promenader måste jag bara berätta vad som hänt de senaste veckorna.
Jag har kommit på att jag måste vara rent av en expert på att vara tyst. När jag närmar mig någon i skogen försöker jag alltid göra något "omedvetet" ljud av mig som att sparka till en sten, harkla mig eller hosta till. Just i syfte att inte skrämma någon. Men av resultatet att döma är jag nog ingen vidare på detta. För någon vecka sen gick det en tjej framför mig. Jag sprang och var precis på väg förbi henne när hon bokstavligt talat hoppar upp i luften av skräck och gör ett högt skrik ifrån sig! Jag försökte le och säga att det inte alls var meningen, vad mer kan man göra? Haha, skrattar så när jag skriver detta, får upp bilden framför mig. Sånt ser ju så himla roligt ut! Idag hände ungefär samma sak men den här gången var det en dam som höll på att kola vippen på grund av mig och mina tysta steg! Vet inte hur man ska göra för att inte skrämmas? Man kan ju inte börja sjunga mitt i alltihop. Eller kan man det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0