snow

Bilden ljuger


Det går verkligen upp och ner.
All positivitet jag hade inom mig igår är som bortblåst idag. Jag har verkligen försökt plugga hela dagen men efter åtta timmar känns det som jag är på samma punkt som när jag började i morse. Man blir så less på det. Försöker också hela tiden tänka att jag ska "jobba ifatt" tills helgen, så man kan koppla av och känna sig ledig då. Men hur man än bär sig åt så känner man sig aldrig "ifatt". Jus nu ligger jag efter med världens hög av böcker plus att föreläsningen idag gjorde att jag kände mig mer snurrig när jag gick därifrån än när jag kom. Allt är så invecklat. Vi pratar om hur samhället är uppbyggt och alla tankar om vad som är det "naturliga" kastas om för allt naturligt sägs vara skapat av oss människor. Ja, ni hör ju själva. Luddeli-ludd är bara förnamnet! Delkursen går också ut på att få oss att bli medvetna om våra fördomar och hur mycket dessa faktiskt påverkar oss. Väldigt nyttig kunskap som jag tror vart enda medmänniska borde läsa, för att bli en bättre sådan. Ska försöka läsa extra mycket imorgon och måndagmorgon så jag kan få ha HELG. Den ser jag nämligen väldigt mycket fram emot (skriver så varje vecka va?)! Jag ska ha rensa-kasta-sortera-dag på lördag, återträff med gymnasieklassen på kvällen (SKA BLI SÅ KUL!!) och ja, sen tänkte jag andas också. In å ut, in å ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0