snow

Längtan & inspiration


Älskar känslan av nystädat och framför allt - renbäddat! När jag var liten hade jag alltid så himla stökigt på mitt rum. Jag brydde mig helt enkelt inte. När jag var tio fick jag ny färg och nya möbler och då vände allt och jag blev nästintill pedant. Det har hållit i sig rätt bra. Fram till nu ungefär. Jag hatar fortfarande stök och skit men jag är inte lika noga som förr. Tror det har att göra med att jag är trött på mitt lilla rum. Jag kan var enda yta innan och utan och vill gå vidare och städa mitt HEM och inte mitt RUM. Men det kommer. Allt har sin tid som man säger. Och mitt rum har haft sin. Längtar ibland som en tok efter att pyssla och fixa och dona och göra min lägenhet till precis så fin som jag har i mitt huvud! Längtar efter ett mysigt sovrum med vit sänggavel, fluffiga täcken och, förstås, alltid snyggt bäddat. Längtar efter mitt runda köksbord och Iittala-glas (som har kommit i ölformat - upptäckte det precis, överlycklig!). Längtar efter en ljusgrå soffa med elefantkuddar och bylsiga plädar. Längtar efter ett ljust kök med fin belysning och små krukväxter. Längtar efter vaser med nejlikor och lyktor som ger härligt sken. Så.


De två översta bilderna kommer från Ikea, glasen från HÄR och resten från Mio, förutom elefantkudden och påslakansettet som är från Svensk Tenn och Hemtex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0