snow

På högvarv


Jag har hört från allt och alla att det är ett SÅ stort kliv från gymnasiet till högskola.
Men alltså jag fattar inte hur jag ens ska få ihop det här! Just nu ligger jag efter med cirka femtio sidor, vilket ändå inte är så farligt. Det som däremot bekymrar mig är hur jag ska hinna läsa två hela böcker plus 160 sidor plus någon artikel plus göra ett grupparbete på ett par veckor. Jag får ont i magen bara jag tänker på det. Och sen tänker jag ju för mycket också. Det gör mig inte gott. Analyserar varje ord jag läser och blir förskräckt av bara tanken att jag ska komma ihåg allt detta till tentan och helst hela livet. Ja, jag kanske förstorar allt och det är säkert helt normalt att tvivla på sig och sin egen förmåga och på detta överhuvudtaget. Jag funderar mycket på vad jag ser mig själv i framtiden. Och den senaste veckan har jag sett mig i skolan. I ett klassrum. I mellanstadiet. Jag ska alltså bli lärare! Medan i nästa sekund ser jag mig själv sitta på ett seriöst företag och jobba med stresshantering. Snälla kan det inte bara uppenbara sig någon ovanifrån och berätta för mig vad jag ska bli när jag blir stor. Snälla.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Har du köpt boken? Challe har en säkert du kan låna annars sa hon:) hon hälsade också att du inte behöver läsa allt, där är mycket på ängelholmsbibliotek att låna:) det mesta kommer från föreläsningar. Hon hälsar också att du inte behöver köpa så mycket böcker de gamla funkar och man kommer långt på föreläsningar och hon finns här om du har något att undrar om:)
Och det går säker hur bra som helst:) mycket bättre än vad du tror:)

2014-09-09 @ 21:22:16
Postat av: Jossan

Har du köpt boken? Challe har en säkert du kan låna annars sa hon:) hon hälsade också att du inte behöver läsa allt, där är mycket på ängelholmsbibliotek att låna:) det mesta kommer från föreläsningar. Hon hälsar också att du inte behöver köpa så mycket böcker de gamla funkar och man kommer långt på föreläsningar och hon finns här om du har något att undrar om:)
Och det går säker hur bra som helst:) mycket bättre än vad du tror:)

Svar: Tack!! Just den här boken har jag köpt. Ingen annan för jag tänker också att man kan låna! Snällt att du bryr dig! Det löser sig säkert men just nu är allt bara upp och ner :)
Annie

2014-09-09 @ 21:22:18
Postat av: Malin

Annie! Normalt att tänka så i början. Men JAG VET att du om någon kan klara detta. Du är så sjuukt grym! Ta en dag i taget bara, en uppgift i taget och fundera inte på alla tentor på samma gång. En sak i taget, min fina vän! Du är bra!

Svar: Tack!! Jag ska försöka! Hur har du det? Jag är nyfiken! Träffade Anders häromdagen på tåget och han sa att du har introduktion just nu till vad som komma skall. Berätta! Vad heter er blogg? Puss!
Annie

2014-09-10 @ 22:05:26
URL: http://livetsomvaxthus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0