snow

Strandpromenad & brukarperspektiv


Måndag!
Valde att sova lite längre i morse istället för att ta en promenad med Cindy på morgonen (vi har olika dagar och idag föll lotten på mig!)! Det känns som det var ett bra val för jag har inte varit så där mossig och trött i huvudet under dagen som jag brukar vara när jag går upp tidigt! Tummen upp! Jag och Cindy var istället ute och gick i sommarvärmen när jag hade kommit hem från skolan. Älskar att vi kan gå till stranden igen! I skolan idag hade vi besök av två personer från olika brukarorganisationer. De berättade om sina respektive liv, hur de kom in i drogmissbruket, vilka konsekvenser det fick och vilken väg det gick för att komma tillbaka. Mycket intressant och här behövde man inte skriva några anteckningar för allt de sa gick liksom direkt in i minnet. Vi läser just nu om brukarperspektiv - vikten av att bygga upp ett förtroende och en bra relation mellan klient och socialarbetare. Roligaste hitintills och inte flummigt som jag tycker resten är! Sen att vi har en fantastisk föreläsare gör ju mycket! Men nu ska jag släppa plugget och tagga inför premiären av Ensam Mamma Söker!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0