snow

15 till 15 mars å april

Hej måndag och annandagpåsk! Jag slängde ut Marcus vid tio, var tvungen till att plugga. Nu har jag, i vanlig ordning, en lättare ångest över reflektionsuppgiften och tycker allt jag skriver känns som rena rama rappakaljan. Hur som helst så går det framåt! Nu har jag precis kommit in från en härlig joggingrunda! Vädret är av det finaste slag, solen lyser och värmer, himmeln är blå, fåglarna sjunger och jag har, håll i hatten, sett två fjärilar i helgen! I skogen var jag alldeles själv, underbart!


Jag har helt glömt bort att göra en träningsuppdatering, som jag gjorde under januari och februari. Mitt mål är att komma i form till Göteborgsvarvet (men det viktigaste av allt: må BRA, få bättre kondition, känna mig stark och nöjd) och den 15 december drog jag igång. Sen sist rullar det på bra och jag snittar fyra pass i veckan. Jag tränar det jag tycker är kul - vilket är gym, tabata och kortare löpsträckor. Idag var första gången som jag sprang 7 kilometer och det var fruktansvärt jobbigt. Jag vet inte om det har med min allergi att göra. Men hade varit skönt att kunna skylla på den, haha. Andingen är liksom ansträngande från början. Känns inte så hälsosamt... Fram tills nu har jag inte pressat mig själv så hårt eftersom målet med varje träningstillfälle är att jag ska ha en härlig känsla efteråt. Men för att jag ska få resultat måste jag börja göra det nu. Så idag sprang jag på men efteråt fick jag ta smällen - yrsel, illamående, skakig och matt i kroppen. Obehagligt. Vet inte om det kan beror på lågt blodtryck? Hädanefter ska jag bibehålla rutinerna, våga ta ut mig mer och springa längre! Heja mig å heja dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0