snow

Felsägningar

Klassisk plugguppstyrsel

För den som missat läser jag just nu om migration i den svenska och tyska välfärdsstaten.
Man vet att man är inne i sin pluggbubbla när man säger TYSK till Cindy istället för TYST när hon skäller. Haha, har jag dålig humor? Tycker själv det var ganska kul. En liknande felsägning hände när jag pluggade körkortsteori för några år sedan. Jag skulle skriva ett kladdkakerecept samtidigt som jag hade alla trafikregler i huvudet och då blev det "omkörning" istället för "omrörning". Nu ska jag iväg till gymmet en sväng och sen återstår matlagning. Idag i form av potatis- och purjolökssoppa! Hej å hopp! Nu kör vi enda in i kaklet (tycker det är ett himla roligt uttryck förövrigt). GLAD TISDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0