snow

Oskön men ambitiös



En sak som jag både älskar och hatar mig själv för är min ambitiösa sida.
Den är så oskön på något sätt. Alltid på helspänd och strukturerad. Idag gick jag, för att ta ett exempel, upp halv sex för att hinna plugga en timme innan jag började jobba. Jag hade, precis som vem som helst, kunnat hugga av min högra arm för att få sova en timme till. Men jag vaknade till i duschen och sökte artiklar och läste några sidor till kommande reflektionsuppgift istället. Hur som helst så blev dagen på pricken så fin som jag hade hoppats på. Förmiddagen spenderades ute på gården, rasten i en solstol och eftermiddagen med utelek igen! Härligt värre! Nu kör vi två superambitiösa dagar till. Sen ska jag återgå till plugg-Annie med en standardstid på halv åtta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0