snow

Blandad kompott

Lägg märke till mannen i högra hörnet

Hej Bloggis!
Det känns konstigt att skriva från en dator igen. Jag har inte saknat det alls kan jag dock tillägga. Vid varje semester blir jag så skrämmande medveten om hur mycket jag sitter vid datorn i vanliga fall. Tänker att jag borde skärpa mig. Ägna mer tid åt något viktigare. Så även den här gången.


Vi har haft det helt underbart! Vi har varit FRISKA - det gör fan allt! Hoppas ni tyckt det varit roligt att få följa med på ett litet hörn. Man har ju inte varit störd av era kommenterar direkt, haha. Vi bodde på det HÄR hotellet och jag som försöker "läsa ut fusket" genom bilderna, när jag googlar hotell, kan meddela att här fanns inget fusk över huvudtaget (hotell som undviker helhetsbild och istället fokuserar på närbilder har ofta något lurt i kikaren, tror jag). Det var precis så fint som bilderna visar! Så nöjd! Staden som vi bodde i, Can Pastilla, var helt okej men att vi valde den här platsen var mest på grund av närheten till Palma. Där var så fint! Mäktiga byggnader (men vi missade kolla in katedralen, synd!), en stor hamn med gigantiska segelbåtar och bra förbindelser till vår lilla stad. Och maten. Jag måste få tala om maten. När jag är utomlands så brukar jag aldrig njuta av maten. Men den här gången - allt var så gott! Allt kändes fräscht och det fanns ett nytänk på många ställen! Inte likadana, gamla tradiga rätter som måste turiststäder envisas med. Och det kändes som alla visste vad de pratade om (vilket uppskattas extra mycket när man är allergisk). Jag vill slå ett slag för Gp Café en gång till! Och vädret. Vi hade 31 på dagarna, 30 i vattnet och 28 på kvällarna. På nätterna svalnade det av till 22 och det tackar jag för!


Can Pastilla var jag inte lika imponerad över. Den långa strandpromenaden var det bästa. Och sen gillade jag att allt var så handikappsanpassat. Det kändes ovanligt. Och schysst. Men staden i sig var inget "wow". Gillar man en lugnare semester, i "en vanlig turistort" var dock detta toppen! Det enda som vi har att "klaga på" är ljudet från flygplanen. (Och det smutsiga havsvattnet, det blåste på rätt bra de första dagarna så det rörde väl upp allt, det var så äckligt att man knappt ville doppa sig). När vi åkte med transfern till hotellet förra lördagen så var det ändå en rätt bra sträcka att köra men det måste ha varit för att vi körde av på "fel sida" av motorvägen. För när vi blev upphämtade igår tog det max fem minuter. Vi körde ut från kvarteret, direkt på motorvägen och tog av första avfarten - sen var vi framme! Inte konstigt då att det har dånat en del! Jag gillar att kunna kombinera sol och bad med shopping och storstadspuls! Lugna dagar varvat med livligare kvällar med många valmöjligheter av restauranger och mycket folk!
 

Nu är jag hemma igen som sagt. Och det är med blandade känslor. Det är tråkigt att semestern är över, både på hemmaplan och utomlands. Det kändes fel att inte åka hem till vår gemensamma lägenhet. Tråkigt att skiljas åt efter en hel vecka ihop. Men samtidigt är det mysigt att träffa familjen. På tisdag börjar allvaret. Jag ska börja i en ny klass, på en ny skola, i en ny stad och bli matad med ny information, nya ämnen och nya böcker. Det ska bli kul men också rätt jobbigt om jag ska vara ärlig. Det känns rätt att ha avslutat mina socionomstudier då jag inte tror att det är vad jag vill jobba med men för sekunden hade det varit skönt att återgå till gamla rutiner. Det är alltså med delade känslor som hösten drar igång igen. Men det blir säkert bra det här. Allt brukar lösa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0