snow

Engelska & semester

Så skönt det var att sova ut! Nu har jag plus på sömnkontot igen! Jag känner mig nästan som en ny människa. Nu vill jag kunna släppa alla tankar om jobb och skola för några veckor. Det sistnämnda maler dock runt i huvudet på mig. Det första jag gjorde igår var därför att läsa välkomstbrevet från universitetet, kolla upp kursplanen för den kommande terminen, schema och litteratur. Jag blev typ skräckslagen när jag läste att de flesta böcker som vi ska använda oss av är på engelska. Det känns som att jag fick en tung sten i bröstkorgen och blev alldeles kallsvettig. Året på socionomprogrammet har väl det engelska språket inte varit allt för omfattande. En bok hit och en bok dit har varit på engelska men svenskan har verkligen dominerat. Det tackar jag för! Nu ser det däremot ut att bli andra bullar och det skrämmer mig som fan. Men istället för att sopa problemet under mattan ska jag försöka ta tag i detta nu. Jag har lånat hem en bok (ville ha en med Jojo Moyes men det var fem före mig i kön) som verkar vara allt annat än spännande. Jaja, jag ska försöka se det från den ljusa sidan. Men just nu känns det bara BLÄ!


Hur som helst. Efter att jag hade läst om logopedprogrammet började jag min semester på riktigt. Jag vill liksom slippa tänka på att det kommer komma en vardag om några veckor. Så jag tog mitt pick och pack och åkte till stranden med Josse. Vi firade ledighet båda två med vattenmelon och sol varvat med moln. Det var gött! På kvällen lagade jag och Marcus hemmagjorda pizzor som vi åt med hans bror. Mycket gott! Sen såg vi Lotta på Liseberg. En mysig måndag helt enkelt! Idag ska jag möta upp Matilda och Ana Maria i min klass. Vi ska luncha på stan och gå igenom sommaren. Det var alldeles för länge sen vi sågs! Men först ska jag åka till Familia med mamma. Jag ska vara smakråd dagen till ära. Hoppas ni får en härlig, om än rätt blöt, tisdag!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0