snow

Firar med Essence


Ni som läst bloggen i ett år eller två kan inte ha missat att jag numera är galen i porslin!
När jag var mindre minns jag hur tråkigt det var när vi skulle åka till Iittala. Fanns ju INGENTING roligt att titta på. Och sen var man ju tvungen till att vara så försiktig också. Ännu tråkigare med andra ord. Men så till min 21 årsdag var vi där och jag föll pladask för dessa vinglas. Efter detta har det rullat på. Jelly Bean och olika serier i Iittala har slåtts om mina CSN-pengar. Medan andra i klassen la stålarna på kurslitteratur sprang jag till biblioteket i tid och otid och spenderade istället pengarna på glas och skålar. Nu har jag börjat samla på Rörsstrand, Swedish Grace. En frukostserie i vitt. Väldigt tidlös och snygg! Men högst upp på topplistan står fortfarande Essence! Så i torsdags när jag hade fått antagningsbeskedet firade jag detta med ett kallt glas vin! SKÅL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0